Monday 11 October 2010

MUET DATANG LAGI

Bermula hari ni ujian speaking muet telah bermula. Ujian writing, reading n listening pula akan menyusul pada 13 Nov ni. I wish you all good luck n do the best in muet! Convo usim kali ni pun dah mula tunjuk belang. Kepada  pelajar2 yang gagal dapat muet band 2 ke atas x dibenarkan grad. Taun depan lak (taun sy akan grad, insyaAllah) hanya y dapat band 3 n above sahaja yang dapat grad.

NC USIM y baru ni memang tegas skit. Ramai gak yang  x setuju dengan syarat baru ni, tapi  bagg sy...pe pun alang2 dah wajib tu ikut jelah. Lagi pun benda ni untuk kebaikan pelajar gak. Imej universiti pun naik bila pelajar2 keluaran usim dapat bertutur bahasa inggeris n arab dengan lancar. 

Pasaran kerja hari ini yang memerlukan daya saing yang tinggi memaksa setiap graduan berusaha melengkapkan diri dengan pakej kendiri selengkap mungkin. Dengan kemahiran ilmiah, kemahiran insaniah, pengetahuan am, penguasaan bahasa Melayu n Inggeris serta bahasa2 lain dengan baik, bijak berkomunikasi dan juga penampilan yang menarik akan membantu dalam temuduga kelak. 

5 comments:

  1. betul wehhh!! aku pun sokong. da pihak U wat gitu kene terima lahh.. aku malas nak cakap depan2..bukannya apa.. nnt org ckp kat aku "engko dah lepas band 3 diam lahh."

    apa2 peraturan yang U buat kena la ikut. lagipun utk kebaikan diri sndiri jugak. U nak jaga nama baik. kita pun takkan xnk nama kita baik? kan?

    smapai ada yang wat status kat FB: "muet tak jamin masuk syurga pun..". Memanglah. Nak aje aku respon kat org tu: "ko masuk U ni, fakulti ni pun, langsung tak jamin ko masuk syurga, kan?"

    ReplyDelete
  2. nak nomen sbnr yew tp lab fsu 2 ko fhm2 jelah...aku dah penah ckp ikut jelah polisi universiti psal muet tp dorang ckp: ko ckp blh arh, ko dah lps. huhhuhuuu...aku gak y slh, 2 y mls nk ckp, baik diam! slg dorang xubah sikap slg 2larh muet xlps2...

    ReplyDelete
  3. hoho.. ko tgk tak komen2 diorg kat fb. pergh.. simpati betul aku. tapi diorg tak simpati pd diri sndiri. haissyyyyh

    ReplyDelete
  4. x tgk, aku jrg onn fb...you are right, i agree with you...they should've change their mind first!

    ReplyDelete